Mürcie:
Suç işleyen insanın âhiretteki durumuyla ilgili yorumları bakımından bu kamp, müslümanların çoğunluğundan kopmuştur. Bu topluluğun, sözkonusu noktadaki inanışlarının özeti şudur:
1) Küfür hariç, hiç bir suç ve günahın imana zararı yoktur. Yani, kişi eğer müminse işlediği hiç bir günah karşılığında âhirette ceza görmez.
2) Küfür, ya da aynı yola çıkan şirk, nifak ve irtidad gibi bir nedenle eğer kişi İslam Dini'nin dışında ise o da istediği kadar ibadet etsin, Allah'ın emir ve yasaklarına uygun davransın bunun ona hiç bir yararı yoktur.
Bu iki kanaattan birincisi, Ehl-i Sünnet'in görüşüne aykırıdır. Bilakis Allah Teâla dilerse suçluyu afetmez, Onu, takdir edeceği bir cezaya çarptırabilir. İkinci kanaatları ise kitaba ve sünnete uygundur. Ancak ne ilginçtir ki Mürcie gibi sivri yorumlarıyla Müslüman çoğunluğa ters düşmüş insanlardan daha gafil birçok kimse vardır ki, genellikle Thomas Edison'u örnek göstererek, dünyayı aydınlatan böyle bir adamın, iman etmemiş olduğu için nasıl olur da cennete girmeyeceğini ya da cehenneme gireceğini tepkiyle karşılamaktadırlar ! Her şeyden önce Edison'un, son nefesini hangi din ve inanç üzerinde iken verdiği, Allah'dan başka kimse tarafından bilinmediği için müslümanlar böyle bir konuyu tartışmazlar. İkinci önemli nokta da şudur ki: Allah Teâlâ, hangi tür günahı afetmeyeceğini ve hangilerinden dolayı kimleri afedeceğini Nisa Sûresi'nin 116'ıncı Âyet-i Kerime'sinde açıklamıştır.
Bu kelâmcı kampları kendi aralarında o kadar çok fraksiyonlara ayrılmışlardır ki İslam İlim otoriteleri bunların her birni ayrı ayrı eleştirmek ve hakkındaki yargıyı ona göre belirtmek durumunda kalmışlardır. [505]
1) Küfür hariç, hiç bir suç ve günahın imana zararı yoktur. Yani, kişi eğer müminse işlediği hiç bir günah karşılığında âhirette ceza görmez.
2) Küfür, ya da aynı yola çıkan şirk, nifak ve irtidad gibi bir nedenle eğer kişi İslam Dini'nin dışında ise o da istediği kadar ibadet etsin, Allah'ın emir ve yasaklarına uygun davransın bunun ona hiç bir yararı yoktur.
Bu iki kanaattan birincisi, Ehl-i Sünnet'in görüşüne aykırıdır. Bilakis Allah Teâla dilerse suçluyu afetmez, Onu, takdir edeceği bir cezaya çarptırabilir. İkinci kanaatları ise kitaba ve sünnete uygundur. Ancak ne ilginçtir ki Mürcie gibi sivri yorumlarıyla Müslüman çoğunluğa ters düşmüş insanlardan daha gafil birçok kimse vardır ki, genellikle Thomas Edison'u örnek göstererek, dünyayı aydınlatan böyle bir adamın, iman etmemiş olduğu için nasıl olur da cennete girmeyeceğini ya da cehenneme gireceğini tepkiyle karşılamaktadırlar ! Her şeyden önce Edison'un, son nefesini hangi din ve inanç üzerinde iken verdiği, Allah'dan başka kimse tarafından bilinmediği için müslümanlar böyle bir konuyu tartışmazlar. İkinci önemli nokta da şudur ki: Allah Teâlâ, hangi tür günahı afetmeyeceğini ve hangilerinden dolayı kimleri afedeceğini Nisa Sûresi'nin 116'ıncı Âyet-i Kerime'sinde açıklamıştır.
Bu kelâmcı kampları kendi aralarında o kadar çok fraksiyonlara ayrılmışlardır ki İslam İlim otoriteleri bunların her birni ayrı ayrı eleştirmek ve hakkındaki yargıyı ona göre belirtmek durumunda kalmışlardır. [505]
İMAN
- İman;
- Kur'an'da İman
- İmanın Dereceleri
- 1) İcmali İman:
- 2) Tafsili İman:
- Tafsili İmanın Dereceleri ve İman Esasları:
- İman
- İmanın Muhafazası, Kazanılmasından Daha Zordur:
- İmanın Gerektirdikleri
- İman ve İslam
- İman ve Amel
- İman Amelden Bir Cüz müdür?
- İman, Tasdik ve İkrar:
- Tasdikin Derece ve Türleri:
- İslam Istılahında İmanın Manası, Hakîkati ve Rükûnleri:
- İman ve İnkâr Yönünden İnsanlar
- İnsanlar Niçin İman Eder? İmanın Sebep ve Sonuçları
- İmanla İlgili Sünnetullah (Allah'ın Değişmez Yasaları)
- İmanın Sahih (Geçerli) ve Kabule Şayan Olmasının Şartları
- İmanı Bozan Haller
- 1) Cibt ve Tağuta İnanmak:
- 2) Şirk Koşmak:
- 3) Kâfirleri Veli ve Yönetici Tanımak:
- Bâtıla İman
- İman Esasları
- Sosyal Ve Toplumsal Faktör Olarak İman:
- İman Sözcüğünün Terimsel Anlamı ve İman-Vicdan Sorunu
- İmanın Niceliği
- Taklîdî İman: