Mevkuf İman:
Tartışmaya kapalı olan inançtır. Gerek müminlerle temas halinde olmayan insanların Allah (cc)'a karşı vicdanlarındaki meçhul tasavvurlar, gerekse İslam'dan önceki cahiliyet ya da fetret dönemlerinde yaşayıp neye, nasıl inandıkları bilinmeyen çok eski kavimlerin inanışları bu gruba girer.
Bilinmeyen bir şeyi tartışma konusu yapmak veya hakkında bir hüküm vermek doğru değildir. Kaldı ki çok kere olumsuz sonuçlara bile neden olabilmektedir.
Bilindiği üzere birçok insanların ve toplulukların tarihe bakış açıları duygusaldır. Tarihi, bir ders ve ibret levhası olarak tarafsız ve mantıkla değerlendirmek yerine, ona kutsal bir kimlik verirler. Bu eğilim eskiden ecdat ruhlarına tapmanın bir devamı olsa gerektir. Şovenist dünya görüşlerinin eksenini oluşturan bu sapık düşünceye kapılmış insanlar atalarını (doğru ya da yanlış yolda olduklarına bakmadan) kutsarlar. İşte bu insanları eğitmeden ıslah etmeden -taraf olmanın- İslam'daki ölçülerini öğretip kendilerine hazmettirmeden, İslam öncesi tarihi kalıntılar hakkında onlarla düşünce alışverişinde bulunmak zararlıdır. Taraf olmanın ölçüleri Kur'ân-ı Kerim'de açıkça belirtilmiştir:
Müminler, inananları bırakıp kâfirleri dost edinmesin. Kim böyle yaparsa Allah ile dostluğu kalmaz ! [505]
Esasen geçmiş kavimlerin meçhul inanışları hakkında bir tez ileri sürmemek gerekir.
Bilmediğin bir şeyin ardına düşme. Çünkü kulak göz ve gönül ondan sorumludur.[505]
Bilinmeyen bir şeyi tartışma konusu yapmak veya hakkında bir hüküm vermek doğru değildir. Kaldı ki çok kere olumsuz sonuçlara bile neden olabilmektedir.
Bilindiği üzere birçok insanların ve toplulukların tarihe bakış açıları duygusaldır. Tarihi, bir ders ve ibret levhası olarak tarafsız ve mantıkla değerlendirmek yerine, ona kutsal bir kimlik verirler. Bu eğilim eskiden ecdat ruhlarına tapmanın bir devamı olsa gerektir. Şovenist dünya görüşlerinin eksenini oluşturan bu sapık düşünceye kapılmış insanlar atalarını (doğru ya da yanlış yolda olduklarına bakmadan) kutsarlar. İşte bu insanları eğitmeden ıslah etmeden -taraf olmanın- İslam'daki ölçülerini öğretip kendilerine hazmettirmeden, İslam öncesi tarihi kalıntılar hakkında onlarla düşünce alışverişinde bulunmak zararlıdır. Taraf olmanın ölçüleri Kur'ân-ı Kerim'de açıkça belirtilmiştir:
Müminler, inananları bırakıp kâfirleri dost edinmesin. Kim böyle yaparsa Allah ile dostluğu kalmaz ! [505]
Esasen geçmiş kavimlerin meçhul inanışları hakkında bir tez ileri sürmemek gerekir.
Bilmediğin bir şeyin ardına düşme. Çünkü kulak göz ve gönül ondan sorumludur.[505]
İMAN
- İman;
- Kur'an'da İman
- İmanın Dereceleri
- 1) İcmali İman:
- 2) Tafsili İman:
- Tafsili İmanın Dereceleri ve İman Esasları:
- İman
- İmanın Muhafazası, Kazanılmasından Daha Zordur:
- İmanın Gerektirdikleri
- İman ve İslam
- İman ve Amel
- İman Amelden Bir Cüz müdür?
- İman, Tasdik ve İkrar:
- Tasdikin Derece ve Türleri:
- İslam Istılahında İmanın Manası, Hakîkati ve Rükûnleri:
- İman ve İnkâr Yönünden İnsanlar
- İnsanlar Niçin İman Eder? İmanın Sebep ve Sonuçları
- İmanla İlgili Sünnetullah (Allah'ın Değişmez Yasaları)
- İmanın Sahih (Geçerli) ve Kabule Şayan Olmasının Şartları
- İmanı Bozan Haller
- 1) Cibt ve Tağuta İnanmak:
- 2) Şirk Koşmak:
- 3) Kâfirleri Veli ve Yönetici Tanımak:
- Bâtıla İman
- İman Esasları
- Sosyal Ve Toplumsal Faktör Olarak İman:
- İman Sözcüğünün Terimsel Anlamı ve İman-Vicdan Sorunu
- İmanın Niceliği
- Taklîdî İman: