İNSANI İHYA
Adından da anlaşıldığı gibi bu eserimizin gayesi, cahiliyye anlayışının egemen olduğu bu çağda, fıtratından uzaklaştırılmış ve kendisine yabancılaştırılmış insanın ihya edilmesine bir katkıda bulunmaktır
Bu eser, insanı ihya vazifesini yüklenmiş muvahhid müminlerle bir dertleşmedir Bu kitabta beyan olunanlar, insanlara İslâmı tebliğ eden ve onları yegâne Rableri olan Allaha davet eden ihya erleriyle bir sohbettir
Müstevli zalim tağutlar tarafından işgal edilen, şirk ve küfrün egemen olduğu İslâm topraklarındaki mustazaf müslümanların, yeniden İslâm ile ihya edilmeleri gerekir Cahilî anlayışlar ve tağutî kültürlerle, özlerinden ve fıtrat dini olan İslâmdan koparılmaya çalışılan mazlum mustazafların özlerine dönmeleri ve yeniden İslâma sarılmaları için uyarılmaları ve uyandırılmaları gerekir Asırlık uykularından bir fecr-i sadık ile uyandıkları ve fıtrî değerlerine sahib çıktıkları andan itibaren, girift problemlerini kökten çözebilecek, derin yaralarını sarıp tedavi edebileceklerdir Bunun için kendilerine yol gösterilmeli, hidayetlerine vesile olunmalı ve şuurlanmalarına yardım edilmelidir
Yaratılış gayelerinin farkına varan, kendisini ve Rabbi Allahı tanıyan, katıksız bir şekilde iman edip imanın gereği olan hâl ve harekette bulunan muvahhid müminler, diğer insanların ihya olması için bütün imkânlarını harcamalıdırlar İnsanların, gafletten uyanmaları ve cehaletten kurtulup, karanlıklardan nura kavuşmaları için ciddî ve samimi ihya erlerine ihtiyaçları vardır Böyle bir hareketin başarısı, insanlık âleminin kurtuluşudur İnsanlık âleminin huzur ve barışı, böyle bir kurtuluş ile elde edilir
Bu eser, ihya erlerinin yetişmesine yardımcı olabilirse, yazılış gayesi gerçekleşmiş ve istenilen hedefe ulaşılmış olu-nur
Dâvâmızın başı ve sonu, Âlemlerin Rabbi Allaha hamd etmektir.[274]
Bu eser, insanı ihya vazifesini yüklenmiş muvahhid müminlerle bir dertleşmedir Bu kitabta beyan olunanlar, insanlara İslâmı tebliğ eden ve onları yegâne Rableri olan Allaha davet eden ihya erleriyle bir sohbettir
Müstevli zalim tağutlar tarafından işgal edilen, şirk ve küfrün egemen olduğu İslâm topraklarındaki mustazaf müslümanların, yeniden İslâm ile ihya edilmeleri gerekir Cahilî anlayışlar ve tağutî kültürlerle, özlerinden ve fıtrat dini olan İslâmdan koparılmaya çalışılan mazlum mustazafların özlerine dönmeleri ve yeniden İslâma sarılmaları için uyarılmaları ve uyandırılmaları gerekir Asırlık uykularından bir fecr-i sadık ile uyandıkları ve fıtrî değerlerine sahib çıktıkları andan itibaren, girift problemlerini kökten çözebilecek, derin yaralarını sarıp tedavi edebileceklerdir Bunun için kendilerine yol gösterilmeli, hidayetlerine vesile olunmalı ve şuurlanmalarına yardım edilmelidir
Yaratılış gayelerinin farkına varan, kendisini ve Rabbi Allahı tanıyan, katıksız bir şekilde iman edip imanın gereği olan hâl ve harekette bulunan muvahhid müminler, diğer insanların ihya olması için bütün imkânlarını harcamalıdırlar İnsanların, gafletten uyanmaları ve cehaletten kurtulup, karanlıklardan nura kavuşmaları için ciddî ve samimi ihya erlerine ihtiyaçları vardır Böyle bir hareketin başarısı, insanlık âleminin kurtuluşudur İnsanlık âleminin huzur ve barışı, böyle bir kurtuluş ile elde edilir
Bu eser, ihya erlerinin yetişmesine yardımcı olabilirse, yazılış gayesi gerçekleşmiş ve istenilen hedefe ulaşılmış olu-nur
Dâvâmızın başı ve sonu, Âlemlerin Rabbi Allaha hamd etmektir.[274]
i1 harfi
- İBÂHİYYE
- İBDÂ
- İBN KESİR
- Tefsiru'l-Kur'âni'l-Azîm:
- İBN MACE
- Sünen-i İbn Mâce:
- İBN TEYMİYYE
- İBNU'S-SEBİL
- İBRA
- İBRAHİM SÛRESİ
- İBRÂNÎ
- İBTİLÂ'
- İCÂBET
- İCAP VE KABUL
- a) Sözle icap ve kabul:
- Sıygaların İcap ve Kabulde Etkisi:
- b) Mektup, elçi, telefon vb. ile icap ve kabul:
- c) Teâtî yolu ile icap ve kabul:
- İCARETEYN
- İCÂZET
- İCBÂR
- İCMA'
- İcmaın Mertebeleri:
- l) Sarih İcma:
- 2) Sükûtî İcma:
- 3) Müctehidlerin Belli Bir Ortak Noktada İttifak Etmeleri:
- İCMA-İ ÜMMET
- İCMÂLÎ ÎMAN
- İCRÂ
- Mahkeme Kararlarının İcrâ ve İnfazı: