6 - Cihad Ve Hakimiyet...
Kalp - Allah bağlantısının meyvelerinden biride, yer yüzündeki kuvvetlere top yekun hakim olmaktır. Allahın kuvveti karşısında bu dünyaya ait kuvvetlerin topunun kıymet ve ölçüsü nedir ki?.. Şüphesizki hiçbir şey değil... Ama hiçbir şey...
O halde, dünyaya ait hiç bir kuvvete kulluk etmenin yeri yoktur. Bunlardan hiçbiri karşısında alçalmak, eğilmek ve gülünç duruma düşmek yoktur...
Bütün yeryüzü kuvvetleri ya Allahın hidayetine yönelir ve Onun programına dayır, bu taktirde, insanın gücü çerçevesi dahilinde kalan her şeyin dayanak olarak Allahı tanıması, ve Ona ait prensiplere dayandırılması gerekir; yada Allahla ilgisi olmayan ve Onun gösterdiği yol ve yön dışında kalan, kibirrinden Onun hidayetini küçümseyen sapık prenisipler olarak karşımıza çıkar, bu taktirde bu kuvvetler sapıktır, rotayı şaşırmıştır. İnsanın bu sapık kuvvetlerle bütün gücü ile mücadele etmesi, cihad edecek nesi varsa bunlara karşı kullanması gerekir.
Hak ile batıl arasında bir anlaşma olamaz.
Bu öylesine dinmek bilmeyen bir cihad, öylesine devamlı bir kavgadır ki, ta Allah top yekün yer yüzüne ve yeryüzündekiler varis ve hakim olana kadar sürer.
Bu öyle bir cihattır ki onda, insanlığın temel prensiplerinin tümüne, insanın yaratıcısının çizdiği şekilde, harfiyyen riayet edilir. Fakat bu bir cihattır... Cihat, galebe ve hakimiyet... Zayıflık, eziklik ve gevşeklik değil...
(Ey müminler), gevşemeyin üzülmeyin, siz eğer (gerçekten) Müminiseniz (düşmanlarınıza galip ve onlardan) çok üstünsünüz. (Al-i İmran: 3/139)
Müminin imanındaki içtenlik ve samimiyet de, onun yer yüzündeki bütün bozuk kuvvetlerden daha hayırlı ve daha güçlü olduğu gerçeği yatar. O, maddi gücü ile batılın önünde zafa düşsede, bozguna uğrasada, mağlup edilsede yine en kuvvetlidir. Maddi gücü elini kolunu bağlayıp cihat ve kavgasına el vermese bile en kuvvetli odur. Allaha bağlı zuhu ile en kuvvetli; Allahın hidayeti içerisinde bulunan kalbi ile en izzetli odur...
Batıl ve sapıklığa karşı çalınan bu galebe, gerek İslam akidesi ve gerekse İslam terbiyesinin asli unsurudur. Bu, muntazam ibadet ve Allaha devamlı bağlılığın meyvelerinden biridir. Bu meyve ve verim ki bazan birden, bazanda yavaş yavaş gelir ve yerleşir. Fakat o, her ne suretle gelirse gelsin asli unsurdur; imansız olmaz...
O halde, dünyaya ait hiç bir kuvvete kulluk etmenin yeri yoktur. Bunlardan hiçbiri karşısında alçalmak, eğilmek ve gülünç duruma düşmek yoktur...
Bütün yeryüzü kuvvetleri ya Allahın hidayetine yönelir ve Onun programına dayır, bu taktirde, insanın gücü çerçevesi dahilinde kalan her şeyin dayanak olarak Allahı tanıması, ve Ona ait prensiplere dayandırılması gerekir; yada Allahla ilgisi olmayan ve Onun gösterdiği yol ve yön dışında kalan, kibirrinden Onun hidayetini küçümseyen sapık prenisipler olarak karşımıza çıkar, bu taktirde bu kuvvetler sapıktır, rotayı şaşırmıştır. İnsanın bu sapık kuvvetlerle bütün gücü ile mücadele etmesi, cihad edecek nesi varsa bunlara karşı kullanması gerekir.
Hak ile batıl arasında bir anlaşma olamaz.
Bu öylesine dinmek bilmeyen bir cihad, öylesine devamlı bir kavgadır ki, ta Allah top yekün yer yüzüne ve yeryüzündekiler varis ve hakim olana kadar sürer.
Bu öyle bir cihattır ki onda, insanlığın temel prensiplerinin tümüne, insanın yaratıcısının çizdiği şekilde, harfiyyen riayet edilir. Fakat bu bir cihattır... Cihat, galebe ve hakimiyet... Zayıflık, eziklik ve gevşeklik değil...
(Ey müminler), gevşemeyin üzülmeyin, siz eğer (gerçekten) Müminiseniz (düşmanlarınıza galip ve onlardan) çok üstünsünüz. (Al-i İmran: 3/139)
Müminin imanındaki içtenlik ve samimiyet de, onun yer yüzündeki bütün bozuk kuvvetlerden daha hayırlı ve daha güçlü olduğu gerçeği yatar. O, maddi gücü ile batılın önünde zafa düşsede, bozguna uğrasada, mağlup edilsede yine en kuvvetlidir. Maddi gücü elini kolunu bağlayıp cihat ve kavgasına el vermese bile en kuvvetli odur. Allaha bağlı zuhu ile en kuvvetli; Allahın hidayeti içerisinde bulunan kalbi ile en izzetli odur...
Batıl ve sapıklığa karşı çalınan bu galebe, gerek İslam akidesi ve gerekse İslam terbiyesinin asli unsurudur. Bu, muntazam ibadet ve Allaha devamlı bağlılığın meyvelerinden biridir. Bu meyve ve verim ki bazan birden, bazanda yavaş yavaş gelir ve yerleşir. Fakat o, her ne suretle gelirse gelsin asli unsurdur; imansız olmaz...
E harfi
- 8. Hususi Memur (Muhtesib) Tâyini:
- D - İdeal İnsan İslami Ölçülere Uyma Oranında Gerçekleşir.
- E - Kur'an-ı Kerim İnsan Ruhunu Kainata Çevirir. Tabiat İlimleri İnkara Değil; İmana Davet Eder
- EBABİL KUŞLARI
- ECR-İ MÜSEMMA
- EHLÎ HAYVANLAR
- EL-IYÂZU BİLLAH
- ENFÛS
- EVS
- İrşâd Ederken Korkmamak, Yılmamak:
- J - Sonuç.
- M - Allah Düşmanı İlim, Ruh Düşmanı Madde Ve İslam.
- 9. Emr Ve Nehiyde Tarz:
- Akil Terbiyesi
- Beden Terbiyesi
- E- Hedef, Kayıtsız Şartsız Allah'a Bağli Kalmak Ve O'na Dönüşü Unutmamaktır.
- EBÂN B. SAİD B. el-AS
- EDA
- EHL-İ HİBRE
- EMÂN
- ENSÂR
- EVTAS OLAYI
- F- Allah'ın Altalanmaz Kudreti Karşısında İnsan Kalbi...
- Gemiyi Delenler:
- 10. İrşadda Haddini Bilmek:
- A - Giriş:
- A - İslam Ve Beden: Genel
- EBCED
- EDEB MAHALLİ
- EHL-İ KIBLE