C- Hedef- Irk, Renk, Yurt v.b. Ayırımlara Yer Vermeksizin - Bütün İnsanlık...
Daha ilk adımda... Mekke devrinde... Müslümanlar, henüz tek tek sayılabilecek kadar az ve her türlü otorite ve kuvvetten mahrum iken, Kuran,ı Kerim, İslam davetini alem-şumul olduğunu ve bütün insanlığı kendine çağırdığını kararlı bir şekilde ilan ediyor. Mekkeda nasil olan ilk surelerden, Tekvir suresindeki:
Bu din, bu İslam, bütün alemlere çağrı, davet ve hidayettir. (Tekvir: 81/27)
Mealindeki ayet,i kerime, bu karar ve ilanın ifadesinden başka birşey değildir.
Yalnız Araba, yalnız Mekkelirere, yalnız Kureyşlilere değil; alemlere... Yer yuvarlağının her yerinde, bütün alemlere... Bütün milletlere... Bütün insanlara... Zira, Allahü tealanın terazisinde bir Arapla bir Acem, (Arap olmayan) arasında zerre kadar fark yok. İnsanlar arasında farklılık ölçüşü, takva: Allahtan korkma ve hidayet: Gösterdiği yolda yürmedir. Başkaca bir üstünlük-alçaklık ölçüsü yoktur İslamda...
Ey insanlar, biz sizi sırf bir birinizle tanışasınız diye, büyük büyük cemiyetlelre, küçük küçük kabilelere ayırdık. Şüphesiz ki, sizin Allah yanında en şerefliniz, takvaca en ileri olanınızdır. (Hucurat: 49/13)
Vatan, ırk, oymak, soy ve sulale tanımayan bir davet... İnsanların dünyada icat ettikleri ve çerçevesi dairesinde galip ve hakim olmaya çalıştıkları uydurma engellerden hiç birin tanımayan davet bu!..
İnsanları bir takım grup, renk ve ırklara bölmeyen davet... Bu davet, ideal (insanlığı) oluşturan cevher ve inciyi insan kalbine yerleştirdiği için, doğrudan doğruya insanın kalbi ile temas kurar; kalbin derinliklerine girer ve insanın bütünduyguların sarar.
Bu din, bu İslam, bütün alemlere çağrı, davet ve hidayettir. (Tekvir: 81/27)
Mealindeki ayet,i kerime, bu karar ve ilanın ifadesinden başka birşey değildir.
Yalnız Araba, yalnız Mekkelirere, yalnız Kureyşlilere değil; alemlere... Yer yuvarlağının her yerinde, bütün alemlere... Bütün milletlere... Bütün insanlara... Zira, Allahü tealanın terazisinde bir Arapla bir Acem, (Arap olmayan) arasında zerre kadar fark yok. İnsanlar arasında farklılık ölçüşü, takva: Allahtan korkma ve hidayet: Gösterdiği yolda yürmedir. Başkaca bir üstünlük-alçaklık ölçüsü yoktur İslamda...
Ey insanlar, biz sizi sırf bir birinizle tanışasınız diye, büyük büyük cemiyetlelre, küçük küçük kabilelere ayırdık. Şüphesiz ki, sizin Allah yanında en şerefliniz, takvaca en ileri olanınızdır. (Hucurat: 49/13)
Vatan, ırk, oymak, soy ve sulale tanımayan bir davet... İnsanların dünyada icat ettikleri ve çerçevesi dairesinde galip ve hakim olmaya çalıştıkları uydurma engellerden hiç birin tanımayan davet bu!..
İnsanları bir takım grup, renk ve ırklara bölmeyen davet... Bu davet, ideal (insanlığı) oluşturan cevher ve inciyi insan kalbine yerleştirdiği için, doğrudan doğruya insanın kalbi ile temas kurar; kalbin derinliklerine girer ve insanın bütünduyguların sarar.
E harfi
- 8. Hususi Memur (Muhtesib) Tâyini:
- D - İdeal İnsan İslami Ölçülere Uyma Oranında Gerçekleşir.
- E - Kur'an-ı Kerim İnsan Ruhunu Kainata Çevirir. Tabiat İlimleri İnkara Değil; İmana Davet Eder
- EBABİL KUŞLARI
- ECR-İ MÜSEMMA
- EHLÎ HAYVANLAR
- EL-IYÂZU BİLLAH
- ENFÛS
- EVS
- İrşâd Ederken Korkmamak, Yılmamak:
- J - Sonuç.
- M - Allah Düşmanı İlim, Ruh Düşmanı Madde Ve İslam.
- 9. Emr Ve Nehiyde Tarz:
- Akil Terbiyesi
- Beden Terbiyesi
- E- Hedef, Kayıtsız Şartsız Allah'a Bağli Kalmak Ve O'na Dönüşü Unutmamaktır.
- EBÂN B. SAİD B. el-AS
- EDA
- EHL-İ HİBRE
- EMÂN
- ENSÂR
- EVTAS OLAYI
- F- Allah'ın Altalanmaz Kudreti Karşısında İnsan Kalbi...
- Gemiyi Delenler:
- 10. İrşadda Haddini Bilmek:
- A - Giriş:
- A - İslam Ve Beden: Genel
- EBCED
- EDEB MAHALLİ
- EHL-İ KIBLE