10- Ahlâk Eğitimini Gerçekleştirme:
İnsan için hem iyilik, hem de kötülük yolu açıktır.
Biz, ona her iki yolu da (hayır ve şerri) göstermedik mi? (Beled: 90/10)
Gerçekten de nefis, kötülüğü emreder. (Yûsuf: 12/53)
Ancak insan, arzu ve isteklerini yönlendirme, sınırlama ve frenleme gücüne sahiptir.
Rabbinin azametinden korkup kendini şehevî arzulardan koruyana gelince, onun da varıp kalacağı yer mutlaka cennettir. (Nâziât: 79/40-41)
Fakat her insan, nefsine hâkim olamayabilir. Demek ki insanda, bir şeyi emreden veya yasaklayan gizli bir güç vardır. Kötülüklere karşı insanı dizginleyen en önemli faktör, Allah'a inanma ve yaptıklarının hesabını verme düşüncesidir. Ahlâk eğitimi de diyebileceğimiz bu davranışları en iyi, peygamberler vermiştir. Onlar, getirdikleri kanunlarla, insanlar arası münasebetleri en iyi bir şekilde ayarlamaya çalışmışlar, onları güzel ahlâka yönlendirmişler ve bu konuda en güzel birer örnek olmuşlardır. Kurân-ı Kerim de, peygamberimizin bu yönüne dikkatleri çekmiş, Onun yüce bir ahlâkla yaratıldığını vurgulamıştır.[108] Ayrıca peygamberimiz de, kendisinin, güzel ahlâkı tamamlamak için gönderildiğini[109] ifade etmiştir.[110]
Biz, ona her iki yolu da (hayır ve şerri) göstermedik mi? (Beled: 90/10)
Gerçekten de nefis, kötülüğü emreder. (Yûsuf: 12/53)
Ancak insan, arzu ve isteklerini yönlendirme, sınırlama ve frenleme gücüne sahiptir.
Rabbinin azametinden korkup kendini şehevî arzulardan koruyana gelince, onun da varıp kalacağı yer mutlaka cennettir. (Nâziât: 79/40-41)
Fakat her insan, nefsine hâkim olamayabilir. Demek ki insanda, bir şeyi emreden veya yasaklayan gizli bir güç vardır. Kötülüklere karşı insanı dizginleyen en önemli faktör, Allah'a inanma ve yaptıklarının hesabını verme düşüncesidir. Ahlâk eğitimi de diyebileceğimiz bu davranışları en iyi, peygamberler vermiştir. Onlar, getirdikleri kanunlarla, insanlar arası münasebetleri en iyi bir şekilde ayarlamaya çalışmışlar, onları güzel ahlâka yönlendirmişler ve bu konuda en güzel birer örnek olmuşlardır. Kurân-ı Kerim de, peygamberimizin bu yönüne dikkatleri çekmiş, Onun yüce bir ahlâkla yaratıldığını vurgulamıştır.[108] Ayrıca peygamberimiz de, kendisinin, güzel ahlâkı tamamlamak için gönderildiğini[109] ifade etmiştir.[110]
P harfi
- 2- Tevhide Çağrı:
- Duygusallık Ve Maneviyatçılık
- Nebi ve Rasuller Arasında Ayırım Yapmamak Gerekir:
- Nebilerin Görevi
- Önde Gelenlerin Resul'e Attıkları İftiralar:
- PAPA
- Peygamberlere Olan İhtiyaç:
- 1) Resul'ün Çıkar Peşinde Koştuğu İftirası:
- 3- Ücret İstememe:
- Duyuların Kavradığı Ve Kavramadığı
- HÂTEMÜ'L-ENBİYÂ
- Mucize
- PAPAZ
- Peygamberlik Aklen Caiz midir?
- Tevhid
- 2) Delilik İftirası:
- 4- Kavimlerinin Diliyle Gelme:
- Gerçek Ve Hayal
- HÂTEMÜ'L-MÜRSELÎN
- PARA
- Peygamberlerin Özellikleri
- Son Peygamber Olarak Hz. Muhammed Mustafa (sav)'nın Kişiliği ve Misyonu
- Şimdikilerin Şirki Ve Bedevilerin Şirki
- 3) Büyücülük İftirası:
- 5- Hedef ve Gâyenin Açıklığı:
- Allah (C.C.) İçin Dostluk
- Bağlılık Ve Hürriyet
- İsrâ ve Mirâc
- Kâğıt Para Sistemine Geçiş