Bir Damla Dahi Olsa İçki İçmek
Allah Teâlâ şöyle buyurur:
Ey iman edenler! İçki kumar, dikili taşlar (putlar), fal ve şans okları şeytan işi birer pisliktir. Bunlardan uzak durun ki kurtuluşa eresiniz.(Maide: 5/90)
Bir şeyin haram kılındığının en kuvvetli delillerinden biri ondan uzak durmanın emredilmesidir. İçki, kafirlerin ilahları ve putları olan dikili taşlarla birlikte zikredilmiştir. Ve (Allah) içkinin haram olduğunu söylemedi, sadece ondan uzak durun dedi!! diyen kimsenin getirebileceği hiç bir delil kalmamıştır.
Rasûlullahın (s.a.v.) sünnetinde içki içenle ilgili olarak şu tehdit gelmiştir: Cabir hadisinde Rasûlullah (s.a.v.) şöyle buyurur:
Allah azze ve celle, içki içen kimseye tinetul-habalden içireceğini ahdetmiştir.
Dediler ki:
Ey Allahın Rasulü! Tinetul-habal nedir? Şöyle buyurdu:
Cehennem ehlinin teridir ya da (yanmaları sonucu) bedenlerinden akan sudur.[175]
İbni Abbasın rivayet ettiği bir hadiste ise şöyle buyurur:
İçki mübtelası olarak ölen kimse puta tapan bir kimse gibi Allahın huzuruna çıkar.[176]
Çağımızda içki ve şarap çeşitleri oldukça çoğalmış; bira, arpa suyu, alkol, rakı, votka, şampanya vb. çeşitli isimlerle adlandırılmıştır. Rasûlullahın (s.a.v.):
Ümmetimden bir kısım insanlar içki içip onu başka isimle adlandıracaklar.[177]
kavlinde bildirdiği grup, ümmetin arasında zuhur etmiştir. Bunlar akılları karıştırmak ve gerçeği saptırmak amacıyla içkiyi ruhun gıdası içecekler şeklinde isimlendirirler.
Onlar (kendi akıllarınca) güya Allahı ve müminleri aldatırlar. Halbuki onlar ancak kendilerini aldatırlar ve bunun farkında değillerdir. (Bakara: 2/9)
Şeriat bu konuyu temelinden açıklığa kavuşturan ve istenilen yöne çekme suretiyle yapılan saptırmaya fırsat bırakmayan önemli bir kural ortaya koymuştur. Bu, Rasûlullahın (s.a.v.) şu kavlinde bildirilmiştir:
Sarhoş edici her şey içkidir ve sarhoş edici her şey haramdır.[178]
Aklı bulandıran ve sarhoş eden her şeyin azı da çoğu da haramdır.[179]
Adları ne kadar çok ve değişik olsa da adlandırılan aynıdır ve hükmü bilinmektedir.
Son olarak Rasûlullahın (s.a.v.) içki içenlere uyarısına kulak verelim:
Kim içki içer ve sarhoş olursa kırk gün namazı kabul olmaz, ölürse cehenneme girer, tevbe ederse Allah tevbesini kabul eder. Sonra tekrar döner, içki içer ve sarhoş olursa kırk gün namazı kabul olmaz, ölürse cehenneme girer, tevbe ederse Allah tevbesini kabul eder. Sonra tekrar döner, içki içer ve sarhoş kırk gün namazı kabul olmaz, ölürse cehenneme girer. tevbe ederse Allah tevbesini kabul eder. Ve yeniden tevbesinden dönerse Allahın Kıyamet günü ona radğatul habal içirmesi haktır.
Dediler ki:
Ey Allahın Rasulü! Radğatul habal nedir? Şöyle buyurdu:
Cehennem ehlinin (yanma sonucu) bedenlerinden akan sudur.[180]
Sarhoş edici şeylere mübtela olanların hali buysa ondan daha kötüsünü alışkanlık haline getiren ve uyuşturucu mübtelası olanların durumu ne olur!? [181]
Ey iman edenler! İçki kumar, dikili taşlar (putlar), fal ve şans okları şeytan işi birer pisliktir. Bunlardan uzak durun ki kurtuluşa eresiniz.(Maide: 5/90)
Bir şeyin haram kılındığının en kuvvetli delillerinden biri ondan uzak durmanın emredilmesidir. İçki, kafirlerin ilahları ve putları olan dikili taşlarla birlikte zikredilmiştir. Ve (Allah) içkinin haram olduğunu söylemedi, sadece ondan uzak durun dedi!! diyen kimsenin getirebileceği hiç bir delil kalmamıştır.
Rasûlullahın (s.a.v.) sünnetinde içki içenle ilgili olarak şu tehdit gelmiştir: Cabir hadisinde Rasûlullah (s.a.v.) şöyle buyurur:
Allah azze ve celle, içki içen kimseye tinetul-habalden içireceğini ahdetmiştir.
Dediler ki:
Ey Allahın Rasulü! Tinetul-habal nedir? Şöyle buyurdu:
Cehennem ehlinin teridir ya da (yanmaları sonucu) bedenlerinden akan sudur.[175]
İbni Abbasın rivayet ettiği bir hadiste ise şöyle buyurur:
İçki mübtelası olarak ölen kimse puta tapan bir kimse gibi Allahın huzuruna çıkar.[176]
Çağımızda içki ve şarap çeşitleri oldukça çoğalmış; bira, arpa suyu, alkol, rakı, votka, şampanya vb. çeşitli isimlerle adlandırılmıştır. Rasûlullahın (s.a.v.):
Ümmetimden bir kısım insanlar içki içip onu başka isimle adlandıracaklar.[177]
kavlinde bildirdiği grup, ümmetin arasında zuhur etmiştir. Bunlar akılları karıştırmak ve gerçeği saptırmak amacıyla içkiyi ruhun gıdası içecekler şeklinde isimlendirirler.
Onlar (kendi akıllarınca) güya Allahı ve müminleri aldatırlar. Halbuki onlar ancak kendilerini aldatırlar ve bunun farkında değillerdir. (Bakara: 2/9)
Şeriat bu konuyu temelinden açıklığa kavuşturan ve istenilen yöne çekme suretiyle yapılan saptırmaya fırsat bırakmayan önemli bir kural ortaya koymuştur. Bu, Rasûlullahın (s.a.v.) şu kavlinde bildirilmiştir:
Sarhoş edici her şey içkidir ve sarhoş edici her şey haramdır.[178]
Aklı bulandıran ve sarhoş eden her şeyin azı da çoğu da haramdır.[179]
Adları ne kadar çok ve değişik olsa da adlandırılan aynıdır ve hükmü bilinmektedir.
Son olarak Rasûlullahın (s.a.v.) içki içenlere uyarısına kulak verelim:
Kim içki içer ve sarhoş olursa kırk gün namazı kabul olmaz, ölürse cehenneme girer, tevbe ederse Allah tevbesini kabul eder. Sonra tekrar döner, içki içer ve sarhoş olursa kırk gün namazı kabul olmaz, ölürse cehenneme girer, tevbe ederse Allah tevbesini kabul eder. Sonra tekrar döner, içki içer ve sarhoş kırk gün namazı kabul olmaz, ölürse cehenneme girer. tevbe ederse Allah tevbesini kabul eder. Ve yeniden tevbesinden dönerse Allahın Kıyamet günü ona radğatul habal içirmesi haktır.
Dediler ki:
Ey Allahın Rasulü! Radğatul habal nedir? Şöyle buyurdu:
Cehennem ehlinin (yanma sonucu) bedenlerinden akan sudur.[180]
Sarhoş edici şeylere mübtela olanların hali buysa ondan daha kötüsünü alışkanlık haline getiren ve uyuşturucu mübtelası olanların durumu ne olur!? [181]
HARAM-HELÂL
- Haram; Anlam ve Mâhiyeti
- Haramın Çeşitleri:
- 1) Kesin (Kat'î) Haram:
- 2) Kesin Olmayan (Zannî) Haram:
- Helâl; Anlam ve Mâhiyeti
- Helâl Ölçüsü Koyma Yetkisi:
- Kur'ân-ı Kerim'de Haram ve Helâl
- Hadis-i Şeriflerde Haram ve Helâl
- Yeme İçmeyle ilgili Haramlar Konusunda Bazı Hadis-i Şerifler:
- Dille İşlenilen Haramlarla İlgili Bazı Hadis-i Şerifler:
- Haram-Helâl Konusunda Genel Kurallar/Prensipler
- Yiyecek ve İçeceklerde Haramlar
- Kur'ân-ı Kerim'de Yeme İçme ile İlgili Âyetler:
- Yiyeceklerin Temizinden ve Helâlından Faydalanmak:
- Yiyeceklerin Helâl ve Haramlığı:
- Haram Yiyecekler:
- 1- Kendiliğinden Ölmüş -Murdar- Hayvan (Meyte):
- 2- Akmış Kan:
- 3- Domuz:
- 4- Allah'tan Başkası Adına Kesilenler:
- 5- Meyte Sayılanlar:
- 6- Diğer Kara Hayvanlarından Helâl ve Haram Olanlar:
- 7- Deniz Hayvanları:
- İsraf; Helâlı Haram Eden Ölçüsüzlük ve Taşkınlık
- Haram İçecekler ve Keyif Vericiler (İçkiler Uyuşturucular ve Sigara)
- a- İçki:
- Çoğu Sarhoş Edenin Azı da Haramdır:
- İçki Ticareti:
- Alkollü İlaç ile Tedâvi:
- b- Uyuşturucu Maddeler: