Yıldızların ve Burçların Olaylara ve İnsan Hayatına Etkisi Olduğuna İnanmak
Zeyd İbni Halid el-Cühenîden şöyle dediği rivayet edilir. Rasûlullah (s.a.v.) Hudeybiyede gece yağan yağmurun ardından sabah namazı kıldırdı. Namazı bitirince insanlara yöneldi ve şöyle dedi:
Rabbinizin ne dediğini biliyor musunuz?
Allah ve Rasulü daha iyi bilir dediler. Şöyle buyurdu:
Allah Teâlâ dedi ki: Kullarımdan bazıları bana inanmış, bazıları da inkâr etmiş oldu. Kim Allahın kerem ve rahmetiyle bize yağmur yağdı derse o kimse inanmış ve burçların tesirini inkar etmiştir. Kim de şu ve şu yıldızın etkisiyle bize yağmur yağdı derse o kimse beni inkar etmiş ve burçların tesirine inanmıştır.[61]
Dergi ve gazetelerdeki şans burçlarına bakmak da bu anlamdadır. Kısmetinde yıldızların ve gezegenlerin etkisi olduğuna inanırsa müşriktir. Eğlence olsun diye okursa asidir, günahkardır. Çünkü, şirk olan bir şeyi okuyarak eğlenmek caiz değildir. Ayrıca, şeytan kalbine yazılanlara inanmayı sokabilir. Şirke düşmesine sebep olur.
Allah azze ve celle faydalı kılmadığı şeylerde faydalı olduğuna inanmak da şirktir. Bazıları, nazarlıklarda fayda olduğuna inanırlar. Bu; ya kahinin veya büyücünün söylemesiyledir, ya da eskilerden kalan bir inançtır. Nazar değmesini engellediğini sanarak boyunlarına veya çocuklarına takarlar. Vücutlarına bağlarlar. Arabalarına ve evlerine asarlar. Değişik taşlı yüzükler takarlar. Onlarla ilgili, belaları uzaklaştırdığı ve ortadan kaldırdığı şeklinde çeşitli şeylere inanırlar. Şüphesiz bu Allaha tevekkülü yok eder. İnsanın ancak zayıflığını artırır. Haramda çare aramaktır. Asılan nazarlıkların çoğunda açıkça şirk, şeytanlardan ve bir takım cinlerden yardım isteme vardır. Bazı hilekar büyücüler, Kurandan ayetler yazarlar ve yanına şirk olan yazılar karıştırırlar. Bazıları da Kuran ayetlerini necasetle (pislikle) veya hayız kanı ile yazar. Bütün bunların asılması ya da bağlanması Rasûlullahın (s.a.v.):
Kim bir nazarlı/muska asarsa şirk koşmuştur.[62] kavli gereğince haramdır.
Bunları takan, Allahtan başka bu eşyaların da fayda ya da zarar verdiğine inanırsa büyük şirk işleyerek müşrik olmuştur. Şayet onların, fayda ya da zarar gelmesine bir sebep olduğuna inanırsa -ki Allah bunları sebep kılmamıştır- o kimse küçük şirk işlemiştir.[63]
Rabbinizin ne dediğini biliyor musunuz?
Allah ve Rasulü daha iyi bilir dediler. Şöyle buyurdu:
Allah Teâlâ dedi ki: Kullarımdan bazıları bana inanmış, bazıları da inkâr etmiş oldu. Kim Allahın kerem ve rahmetiyle bize yağmur yağdı derse o kimse inanmış ve burçların tesirini inkar etmiştir. Kim de şu ve şu yıldızın etkisiyle bize yağmur yağdı derse o kimse beni inkar etmiş ve burçların tesirine inanmıştır.[61]
Dergi ve gazetelerdeki şans burçlarına bakmak da bu anlamdadır. Kısmetinde yıldızların ve gezegenlerin etkisi olduğuna inanırsa müşriktir. Eğlence olsun diye okursa asidir, günahkardır. Çünkü, şirk olan bir şeyi okuyarak eğlenmek caiz değildir. Ayrıca, şeytan kalbine yazılanlara inanmayı sokabilir. Şirke düşmesine sebep olur.
Allah azze ve celle faydalı kılmadığı şeylerde faydalı olduğuna inanmak da şirktir. Bazıları, nazarlıklarda fayda olduğuna inanırlar. Bu; ya kahinin veya büyücünün söylemesiyledir, ya da eskilerden kalan bir inançtır. Nazar değmesini engellediğini sanarak boyunlarına veya çocuklarına takarlar. Vücutlarına bağlarlar. Arabalarına ve evlerine asarlar. Değişik taşlı yüzükler takarlar. Onlarla ilgili, belaları uzaklaştırdığı ve ortadan kaldırdığı şeklinde çeşitli şeylere inanırlar. Şüphesiz bu Allaha tevekkülü yok eder. İnsanın ancak zayıflığını artırır. Haramda çare aramaktır. Asılan nazarlıkların çoğunda açıkça şirk, şeytanlardan ve bir takım cinlerden yardım isteme vardır. Bazı hilekar büyücüler, Kurandan ayetler yazarlar ve yanına şirk olan yazılar karıştırırlar. Bazıları da Kuran ayetlerini necasetle (pislikle) veya hayız kanı ile yazar. Bütün bunların asılması ya da bağlanması Rasûlullahın (s.a.v.):
Kim bir nazarlı/muska asarsa şirk koşmuştur.[62] kavli gereğince haramdır.
Bunları takan, Allahtan başka bu eşyaların da fayda ya da zarar verdiğine inanırsa büyük şirk işleyerek müşrik olmuştur. Şayet onların, fayda ya da zarar gelmesine bir sebep olduğuna inanırsa -ki Allah bunları sebep kılmamıştır- o kimse küçük şirk işlemiştir.[63]
HARAM-HELÂL
- Haram; Anlam ve Mâhiyeti
- Haramın Çeşitleri:
- 1) Kesin (Kat'î) Haram:
- 2) Kesin Olmayan (Zannî) Haram:
- Helâl; Anlam ve Mâhiyeti
- Helâl Ölçüsü Koyma Yetkisi:
- Kur'ân-ı Kerim'de Haram ve Helâl
- Hadis-i Şeriflerde Haram ve Helâl
- Yeme İçmeyle ilgili Haramlar Konusunda Bazı Hadis-i Şerifler:
- Dille İşlenilen Haramlarla İlgili Bazı Hadis-i Şerifler:
- Haram-Helâl Konusunda Genel Kurallar/Prensipler
- Yiyecek ve İçeceklerde Haramlar
- Kur'ân-ı Kerim'de Yeme İçme ile İlgili Âyetler:
- Yiyeceklerin Temizinden ve Helâlından Faydalanmak:
- Yiyeceklerin Helâl ve Haramlığı:
- Haram Yiyecekler:
- 1- Kendiliğinden Ölmüş -Murdar- Hayvan (Meyte):
- 2- Akmış Kan:
- 3- Domuz:
- 4- Allah'tan Başkası Adına Kesilenler:
- 5- Meyte Sayılanlar:
- 6- Diğer Kara Hayvanlarından Helâl ve Haram Olanlar:
- 7- Deniz Hayvanları:
- İsraf; Helâlı Haram Eden Ölçüsüzlük ve Taşkınlık
- Haram İçecekler ve Keyif Vericiler (İçkiler Uyuşturucular ve Sigara)
- a- İçki:
- Çoğu Sarhoş Edenin Azı da Haramdır:
- İçki Ticareti:
- Alkollü İlaç ile Tedâvi:
- b- Uyuşturucu Maddeler: