Müslümanların Denenmesi:
Müslümanlar için sadece iman etmek yeterli değildir. İmanın kökleşmesi ve sağlamlaşması için müminler çeşitli denemelerden geçirilirler (29/Ankebût, 2-3). Allah (c.c.) müslümanları, içlerinde kim kendi yolunda cihad ediyor, bu yolda kim sabrediyor, ortaya çıksın diye, onları dener (47/Muhammed, 31. Benzer âyetler için bkz. 8/Enfâl, 17; 3/Âl-i İmrân, 152, 154; 33/Ahzâb, 11).
Hz. Mûsâ, kendisi Tûr dağında iken kavminin altın buzağıya tapması üzerine onların içerisinden Allahtan af dilemek üzere yetmiş kişi seçmişti. Onlarda gördüğü tereddüt üzerine Allaha duâ etti ve bu olayın kendileri hakkında bir imtihan (deneme) olduğunu söyledi (7/Arâf, 154-156).
Ayrıca inkâr edenlerin müslümanlara karşı tavırları bir fitnedir. Böylece müslümanların İslâma bağlılıkları denenmiş olur (25/Furkan, 207; 60/Mümtehine, 5). Müminlere yapılan bu azap ve işkence onları dinlerinden döndürmeye yöneliktir. Mümin böyle bir azapla imtihan edilebilir. Mümin, tıpkı madenin fitne/deneme kazanında kaynatılması gibi, azapla karşı karşıya getirilir. Böylece samimi müslümanla gevşek müslüman ortaya çıkar. Bu konuda Kuran şöyle buyuruyor: İnsanlardan öylesi vardır ki, Allaha iman ettik der; fakat Allah uğruna eziyet gördüğü zaman, insanların (kendisine yönelttikleri işkence ve) fitnesini Allahın azabıyla bir tutar. Ama Rabbinden bir yardım ve zafer gelirse, andolsun; biz gerçekten sizlerle birlikteydik demektedirler. Oysa Allah, âlemlerin sînelerinde olanı daha iyi bilen değil midir? (29/Ankebût, 10) Allahın azâbı şüphesiz insanlardan gelecek fitnelerden daha büyüktür. Müminler sürekli bir biçimde bu tür fitnelerle karşılaşacaktır. Bu denemeyi başaranlar, yani imanlarında samimi olanlar sonsuz mükâfatı kazanacaktır. Kuran, müminlerin bu şekilde denemeye tâbi tutulduklarını haber veriyor (29/Ankebût, 2-3; 2/Bakara, 214).
Hz. Mûsâ, kendisi Tûr dağında iken kavminin altın buzağıya tapması üzerine onların içerisinden Allahtan af dilemek üzere yetmiş kişi seçmişti. Onlarda gördüğü tereddüt üzerine Allaha duâ etti ve bu olayın kendileri hakkında bir imtihan (deneme) olduğunu söyledi (7/Arâf, 154-156).
Ayrıca inkâr edenlerin müslümanlara karşı tavırları bir fitnedir. Böylece müslümanların İslâma bağlılıkları denenmiş olur (25/Furkan, 207; 60/Mümtehine, 5). Müminlere yapılan bu azap ve işkence onları dinlerinden döndürmeye yöneliktir. Mümin böyle bir azapla imtihan edilebilir. Mümin, tıpkı madenin fitne/deneme kazanında kaynatılması gibi, azapla karşı karşıya getirilir. Böylece samimi müslümanla gevşek müslüman ortaya çıkar. Bu konuda Kuran şöyle buyuruyor: İnsanlardan öylesi vardır ki, Allaha iman ettik der; fakat Allah uğruna eziyet gördüğü zaman, insanların (kendisine yönelttikleri işkence ve) fitnesini Allahın azabıyla bir tutar. Ama Rabbinden bir yardım ve zafer gelirse, andolsun; biz gerçekten sizlerle birlikteydik demektedirler. Oysa Allah, âlemlerin sînelerinde olanı daha iyi bilen değil midir? (29/Ankebût, 10) Allahın azâbı şüphesiz insanlardan gelecek fitnelerden daha büyüktür. Müminler sürekli bir biçimde bu tür fitnelerle karşılaşacaktır. Bu denemeyi başaranlar, yani imanlarında samimi olanlar sonsuz mükâfatı kazanacaktır. Kuran, müminlerin bu şekilde denemeye tâbi tutulduklarını haber veriyor (29/Ankebût, 2-3; 2/Bakara, 214).
F harfi
- 1- Fakirlik Üstündür:
- 1- İnançla İlgili Fısk
- 1- Îne Bey'i:
- 10- Din-Sultan Ayrılı
- 3- Uzlet:
- 3) Mudârebe Ortaklığı:
- 5- Banka Fâizlerini Kabul Edenler:
- 5- Çocuğun Maddî İstikbalini Düşünme Fikri:
- 6) Kıyemî Mal:
- 9- Medya Yoluyla Fesad:
- C- Fitne Sayılan Davranışlar:
- En Hayırlı Kazanç; Kendi Eliyle Çalışıp Kazanma:
- FADL İBN ABBAS
- FARZ
- FESAD
- Fesad ve İfsâd; Anlam ve Mâhiyeti
- FEYZ-İ İLÂHİ
- FISK
- FİTNE-FİTEN
- FİTNENİN ÇEŞİTLERİ:
- Fitneye Karışan Sahabeler:
- FUHUŞ
- Hîle-i Şer'iyye
- İmtihan Olarak Fitne
- Konuyla İlgili Geniş Bilgi Alınabilecek Kaynaklar
- Kur'an sözünde durmamayı, ahde vefa göstermemeyi yer yer fısk olarak nitelemektedir.
- MUBAH OLAN İLİM
- O'nun Mutluluk Evinin Genel Atmosferi:
- SAHABE VE TÂBİÎN ARASINDA ÇIKAN KAVGA VE İHTİLAFLAR
- Satılan Malın Mevcut Olması: